ПАМ'ЯТКИ ДЛЯ УЧНІВ


ЯК ДОСЛІДИТИ ІСТОРИЧНЕ ДЖЕРЕЛО
1.       Що це таке?
2.       Написане чи виготовлене?
3.       З яких частин складається?
4.       Коли і де було створене?
5.       З якою метою було створене?
6.       Кому могло належати?
7.       Які припущення можна зробити щодо людей, котрі виготовляли ці предмети, речі, будівлі?
8.       Які припущення можна зробити щодо людей, котрі використовували ці предмети, речі, будівлі?

ЯК ДОСЛІДИТИ ФОТОГРАФІЮ
1.       Кого зображено на фотографії?
2.       Хто ці люди і що вони роблять?
3.       Коли і де відбувається подія? Чому ви так вважаєте?
4.       З якою метою зроблено фотографію?
5.       Якої інформації бракує, щоб відповісти на запитання 1-4?
6.       Чи є на фотографії підпис?
7.       Чи є на фотографії якісь написи, плакати, транспоранти тощо? Чи можуть вони стати у пригоді під час дослідження? Чи допоможуть відповісти на запитання 1-4?
8.       Які висновки можна зробити?
9.       Про що ще ви хотіли б дізнатись?

ЯК ДОСЛІДИТИ ПАМЯТКУ ФОЛЬКЛОРУ
1.       Про що та про кого розповідається у пісні , казці, думі чи прислів’ях?
2.       До якої групи населення належать головні персонажі?
3.       Про які події йдеться у творі?
4.       Який історичний період описується? Чому ви так вважаєте?
5.       Які географічні назви згадуються?
6.       Що у цьому творі є правдою, а що схоже на вигадку?

ЯК ПРАЦЮВАТИ З ТОПОНІМОМ
1.       Знайдіть на карті України географічний об’єкт, що досліджується.
2.       Установіть чинники, які вплинули на назву (розташування, заняття мешканців, зв'язок з історичною подією чи історичною особою, інші чинники)
3.       За допомогою додаткових джерел )літератури, розповіді дорослих) дізнайтесь час появи, заснування даного об’єкту .
4.       Чи змінювалася у минулому назва історико-географічного об’єкту? Якими були ці назви, що означали топоніми? Чому змінилася назва?



ЯК ВИВЧАТИ ДІЯЛЬНІСТЬ ІСТОРИЧНОГО ДІЯЧА
1.       Про кого йдеться?
2.       Коли жив історичний діяч?
3.       Де, в якій країні жив історичний діяч?
4.       Які риси характеру історичного діяча відомі?
5.       Які погляди на життя, політику мав історичний діяч?
6.       З чим пов’язана діяльність цієї людини? До яких історичних подій причетна?
7.       Які  вчинки цієї особи відомі?
8.       Як діяльність історичного діяча вплинула на майбутнє?
9.       Яке ваше ставлення до цієї історичної особи?

ЯК ДОСЛІДЖУВАТИ СТОРИЧНІ ПОДІЇ ТА ЯВИЩА
1.       Що відбулося?
2.       Де сталася подія, явища?
3.       Коли відбулася подія , явища?
4.       Хто брав участь у подіях?
5.       Чи названо в джерелі всіх учасників події?
6.       Яких груп, класів людей у суспільстві стосуються дані події та явища?
7.       Які причини цієї події? Який привід ?
8.       Які наслідки події можна визначити з джерела?
9.       Це поодинока подія чи одна з багатьох подібних?
10.   Яке історичне явище відображає подія?

ЯК ДОСЛІДЖУВАТИ ЖИТТЯ ДАВНІХ МЕШКАНЦІВ
1.       Визначте хронологічні межі існування племені, народу.
2.       Зясуйте, на якій території проживали давні мешканці, хто були їхні сусіди.
3.       Опрацюйте історичні документи, що описують життя давніх мешканців.
4.       Дослідіть ілюстрації, зображення археологічних знахідок, що характеризують заняття та побут давнього народу чи племені.
5.       Зробіть висновок: як давні мешканці вплинули на подальші події історії, які елементи їхньої культури збереглися нині?

Немає коментарів:

Дописати коментар